10. října 2018

Haenke botanická laboratoř




Haenke založil francouzský farmaceut a etnobotanik Julien Antih, který se svou přítelkyní Sašou Střelcovou v Praze na Žižkově otevřel Haenke Botanical Lab v které přibližují léčivé rostliny lidem, a to různými formami od přednášek, workshopů po výstavy a happeningy.

Možná jste minulý rok zaznamenali výstavu Victoria Pragensis složenou z 900 rostlin na Náměstí Václava Havla, která odkazovala právě na českého botanika a etnografa Tadeáše Haenkeho a jeho objev viktorie královské, největšího leknínu světa. Nebo jste v létě navštívili Manifesto na Florenci, kde je krásná rostlinná výzdoba. Tak to jsou třeba projekty od Haenke!



Na večerním workshopu nebylo už moc světlo na focení, tak doporučuju se do téhle botanické laborky zajít podívat osobně, nejdete tu spoustu zajímavých rostlin a mají i super workshopy!




My se s Pauline vydaly na workshop o éterických olejích na kterém jsme se toho spoustu dozvěděly a taky si vyrobily svojí parfémovou vodu z vlastní originálně namíchané směsi éterických olejů


Názorně nám bylo předvedeno, jak se takový éterický olej získává třeba destilací bylinného macerátu heřmánku pravého. Úplně mě to vrátilo do laborek na katedru chemie, až jsem si říkala, proč já to tak nesnášela, když je to tak zajímavý... no, je to zajímavý, když je to pro vás užitečný a když vás z toho pak nikdo nezkouší ;-)

A tradááá! Tady je, moje podzimně zimní vůně se spoustou santalového dřeva, vanilky, s trochou jasmínu a pomeranče, nevěřila jsem, že namíchám něco použitelného a nakonec se podařilo!


A to je konec voňavého příspěvku! Tak jestli na vás leze podzimní depka, tak doporučuji si jít vyčistit hlavu éterickými oleji, vyrobit si marsejské mýdlo nebo studený krém do Haenke Botanical Lab! Workshopy najdete na Goout.

4 komentáře:

  1. Já bych si k tomu tvému chtěla přivonět. Je to slabší odvárek než Le Labo? :D Tom to zvládne? Není santal jako santal...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to něžná vůně, docela se rozležela do sladka, dala jsem tam dost vanilky a trochu hřebíčku ;-)
      Jinak jsem si jak jsme byli v Londýně pořídila Le Labo Thé Noir 29 a to je snad ještě lepší než Santal, ne tak výrazný, spíš jemný ale boží :-D

      Vymazat
  2. Děkuji za tip, ten workshop o éterických olejích by se mi líbil :) Jo v laborkách, to byly časy ;) Hezký den.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!