16. srpna 2018

DIY: zahrada na drátku

Mám pro vás takové malé DIY, vyrobte si se mnou  zahradu na drátku!

Jestli stejně jako já sbíráte u moře a na horách a všude kudy chodíte oblázky a pak moc nevíte co s nimi a válí se vám všude po bytě, je pro vás tenhle projekt jako dělaný. Konečně je využijete!

Oblázkové nebe v Toskánsku

Tady je super jednoduchý návod jak si vyrobit minimalistickou zahradu na drátku, stojánek na tillandsii nebo jak mu taky říkám - trifida...


Potřebovat budete jen tři věci: tillandsii, oblázek a kousek drátku 

Oblázek doporučuji spíš oválný, z kulatého má drátek tendenci sjíždět, drátku stačí cca 20 cm, použila jsem měděný o síle 1 mm

Kamínek položíte na drát asi ve dvou třetinách tak, aby když drát kolem oblázku obtočíte byl jeden konec delší a jeden kratší 

Oba konce drátku otáčením ve dvou prstech zatočíte do sebe tak, že pevně obejmou oblázek

U menších oblázků nedělejte kroucenou stojku moc dlouhou, aby udržel stabilitu i s tillandsií na vrchu

Zbytek malého drátku můžete odstřihnout a na konci vám zbyde už jen jednoduchý drátek

Ten vytvarujte do spirálky, která se směrem nahoru rozšiřuje

... jako taková malá mistička
A do té opatrně vložte tillandsii, můžete některé listy prostrčit zkrz drátky, aby tam dobře držela

A je to!
Je to opravdu jedno z nejjednodušších DIY, jaké jsem snad kdy dělala a ani není náročné na materiál či čas. Máte to to za 10 minut hotové, prostě ideální ručně vyrobený a efektní dárek na poslední chvíli.



Navíc vám oblázek může na stole připomínat letní putování po horách nebo si při pohledu na něj připomenete vůni moře.



Tillandsie jsou navíc dost nenáročné rostliny, stačí je jednou až dvakrát týdně rosit dešťovou, převařenou nebo destilovanou vodou a umístit je na světlé místo. Jsou to epifyty, takže nepotřebují substrát, více o tillandsiích tady.
Pokud doma tillandsie nemáte, skočte si nějakou vybrat ke mně do Zahrady na niti, mám spoustu různých druhů a najdete je případně i na e-shopu, nebo mrkněte do nejbližího květinářství, občas je tam také mívají. Drátky seženete ve výtvarných potřebách a nějaké floristické drátky jsem přidala i na můj e-shop.
Tak jsem se do toho pustila, že jsem nevěděla kdy přestat


Zkuste to taky, úspěch zaručen!

5 komentářů:

  1. Tak to je s u p e r DIY !!! Děkuji ! Šá

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee, v pátek jsme u Vás jednu pořídily babičce, tak to se báječně hodí :-). Díky. Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, byla jsem na rostlinkové štafeťě a pořídila jsem si u Vás i jednu tillandsii. Hledala jsem inspiraci, jak o ni pečovat a zjistila jsem, že měď je pro airplanty toxická. Např. zde: https://modernairplants.com/air-plants-toxins/ Už jsem si i vyrobila krásný drátkový držák... Tak šířím info dál, snad to bude ku prospěchu :)
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Terezo, konzultovala jsem tuto informaci jak s panem kaktusářem, tak u na katedře botaniky i v Botanické zahradě jsem se ptala a nikdo o podobném účinku mědi na tillandsie nic neví, naopak pak kaktusář váže tillandsie i měděným drátkem už desítky let a říkal, že si tedy není vědom, že by to mělo na rostliny nějaký vliv, tak teda nevím... snažila jsem se dopátrat i na internetu více informací (hlavně v aj), ale prakticky všechny články na toto téma se odkazují jen na jeden článek, který ale neuvádí žádnou konkrétní studii...
      Já osobně mám zatím tillandisii na měděném drátku pouze asi 2,5 měsíce, takže to nemohu posoudit z vlastní zkušenosti, ale vypadá to na nějakou ne příliš odbornou informaci. Někteří autoři článků se podle mě kontroverzními články snaží na sebe upozornit, aby se dostali do vyhledávání a zlepšilo jim to návštěvnost, ale to už spekuluju o možných příčinách.

      Vymazat
    2. Dobrý den, Lenko, našla jsem informaci u více zdrojů, ale to, co píšete, dává smysl. Studie na toto téma jsem nehledala, tak daleko jsem nešla :) Zkusím tedy tillandsii šoupnout zpátky do držáku. Moc díky za informace, krásný blog i rostlinnou štafetu. T.

      Vymazat

Děkuji za komentáře!