8. července 2018

Znáte dešťové řetězy?


Dešťový řetěz je japonská alternativa k okapovým rourám. Jsou to buď jednoduché řetězy, které vedou vodu z okapu nebo mohou mít i do řetězu zabudované nádobky s otvory, které zpomalují proudění vody z okapu. Místo do odpadu jimi svedete vodu do nádrže, jezírka nebo do zahrady, to se teď se stále častějším suchem hodí, kdo by se chtěl zbavovat cenné dešťovky! Co je na dešťovém řetězu ale nejcenější je  uklidňující zvuk zurčící vody, který vyluzuje protékající voda.





V Japonsku jsou dešťové řetězy hodně oblíbené a často jsou k vidění i na chrámech. Nádobky na řetězu mají různé tvary a velikosti. U nás moc tradici nemají a dost často se mi stane, že nikdo ani neví co si pod pojmem dešťový řetěz představit. Tak tady jsem pro představu z hlubin internetu vybrala pár fotek... 








Dešťový řetěz může být z různých materiálů, měděný, mosazný, litinový nebo z obyčejného plechu... a může mít rozličné tvary nádobek. Tradiční jsou ty ve tvaru malých kyblíčků, ozdobnější jsou pak tvaru lotosových květů, minimalistické jsou jednoduché či složené řetězy. 




Dešťové řetězy se také dají osázet rostlinami, pokud mají kalíšky dostatečně veliké
foto až sem: pinterest a internet
Na zahradě mojí tchýně visí tenhle jednoduchý dešťový řetěz, jen jsem ho nikdy neviděla v akci... tak možná, že se mi poštěstí tento týden, když hlídáme kočky, přeju si aby pršelo, hodně!!!


Tyto litinové dešťové řetězy, které jsem měla v nabídce byly trochu krátké a poměrně dost těžké, a tak jsem se začala poohlížet po jiných variantách.

litinový dešťový řetěz
Až jsem objevila dešťové řetěz plechové delší a lehoučké, najdete je u mě v eshopu nebo si je můžete přijít osahat přímo do Zahrady na niti. 






A nakonec jsem po dlouhém hledání a oslovování výrobců našla i naprosto dokonalý měděný dešťový řetěz, z kterých jsem naprosto paf. Už jsou na cestě a představím vám je v dalším příspěvku!

Tak co, už znáte dešťové řetězy? Taky vás tak nadchly jako mě? 

5 komentářů:

  1. Znám je jen jednoduché, takže zjištění, že mohou mít i nádobky mě překvapilo :) Je to moc hezká alternativa ke klasickým okapům. Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti Japonci prostě umí být inovativní a co se zahrady týká, jsou to prostě mistři...

      Vymazat
  2. No neke, měděné??? Jsem na ně moc zvědavá! A tyhle, co máš, jsou teda nádherný! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já už se taky nemůžu dočkat až dorazí! Tyhle jsou krásný, ale měď je měď, žejo...

      Vymazat
  3. Videla jsem je v zime zamrzly a to je taky zajimavy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!