15. června 2017

Vlasy, šampóny, ofiny

Už tomu bude skoro rok, co jsem publikovala článek o tuhém šamponu Elixír silného vlasu, tak bych pro roce chtěla udělat takový malý update co moje vlasy a přírodní šampóny.



Na podzim se pro moje vlasy udála jedna velká revoluce, a to když mi Martina St. Teritory ostříhala ofinu, ke které jsem se dlouho odhodlávala. Měla jsem jí naposledy s mikádem asi ve třetí třídě a od té doby jsem vlastně žádný střih který by bylo potřeba každých pár týdnů nějak upravovat neměla. Když jsem ale přišla k Martině do salónu, ve kterém má člověk pocit, že je někde uprostřed newyorského Harlemu a Martina mi řekla že to je super nápad a že budu vypadat jako Bardotka, tak jsem usoudila, že změna je život a ofina byla na světě. Přiznávám, že když jsem se poprvé na sebe koukla do zrcadla, tak jsem se málem nepoznala a Tom mi pak dva dny vykal... teď už bych ale svojí ofinu za nic nevyměnila, úplně mi přirostla k čelu.




Jak jsem navíc postupně zjistila, ofina je taky výborná kamufláž, protože může trochu prodloužit mycí interval, stačí prostě v umyvadle umýt ofinu, hodit drdol a je vystaráno. Ale dost o ofinách a zpátky k šampónům!

Za ten rok jsem vyzkoušela spoustu různých přírodních tuhých šampónů a ani jednou jsem si neumyla vlasy žádnou chemkou.

Elixír používám stále, ale mám v koupelně už takovou malou sbírku, takže střídám šampóny podle nálady a musím říct, že jsem se nesetkala s žádným špatným tuhým šampónem, teda až na šampuk od Lushe, který jsem dostala, ale po přečtení složení ho používám jako mýdlo na ruce, je to superpěnivá chemka plná SLS, která klame tím, že je fresh handmade a je drahá, s přírodní kosmetikou ale nemá nic společného.


Moje momentální sbírka šampónů vypadá takto
Jakým šampónem si zrovna vlasy umeju vybírám podle aktuální nálady a šampóny různě střídám. Postup je stále stejný, vlasy nejdříve rozčešu, pak je v předklonu nad vanou umeju dvakrát za sebou a nakonec opláchnu ledovou vodou, což se mi osvědčilo jako nejlepší kondicioner. Vlasy se krásně narovnají a zatáhnou, takže jdou lépe rozčesat. Rozčesávám je mokré hřebenem s širokými hroty po jemném vysušení. Protože se je snažím při mytí i sušení moc necuchat, nemám s rozčesáváním problém.


 
Šampónové mýdlo kopřivové od mýdlárny U Kormorána jsem dostla od kamarádky a je super, voní a dobře se drží v ruce

Poctivého nepálí a Elixír silného vlasu od Mýdlárny u dvou koček jsou z těch nejoblíbenějších

Vyzkoušela jsem jako kondicioner i doporučované oplachy octem nebo citrónem, ale z nějakého důvodu jsem po nich měla úplně zplihlé a slepené vlasy. A to tolik, že jsem je musela znova umýt, ocet a citrón prostě na moje vlasy nefunguje.

Šampon zelené řasy-lanolin z Ruční mýdlárny mám teprve chvilku, ale jeho zvláštní nepopsatelnou vůni jsem si okamžitě zamilovala

Šampón s okvětními lístky od Handmade soap jsem koupila v jednom malém obchodě s místními výrobky v jihoafrickém Durbanu, moc výrazně nevoní, ale je příjemné. Tady na mojí mýdlence, kterou jsem vytáhla z ledového alpského Steyeru.
Šampón  Lněné vlasy od mýdlárny Čarovný mlýn teprve čeká na rozbalení, ale už přes obal krásně voní


A aby to bylo kompletní ještě jsem vyzkoušela březový šampón od Naturinky a Stáničku od Martiny (na fotce), ale ty už jsou dopotřebované.

Od té doby co používám přírodní tuhé šampóny jsou moje vlasy zase moje, nejsou zplihlé a rozlítané, jsou takové víc hrubé a mají tak větší objem. Interval mytí si držím stále na 4 dnech a když nikam nemusím, tak se snažím si je nemýt co nejdéle. Do fáze mytí vlasů pouze vodou jsem se ale nikdy nedostala a asi nedostanu...


Taky jsem nezkusila mytí moukou, to už mi přijde fakt moc, ale v létě se chystám zkusit francouzský jíl, který používám na masky a omylem jsem si ho objednala nějak moc.


 
A v mojí cestovní tašce je šampon Beskydská máta od Jezuskote, které jsem si koupila v Ostravě na Meat Designu

Jinak ráno a večer rozčesávám vlasy kartáčem s tuflíky a kančími štětinami, nakonec se mi nejvíc osvědčil kartáč z Rossmanna za dvě stovky. Je potřeba ho každý týden umýt od prachu který se v přírodních vlasech drží mnohem víc. 

Za sebe a svoje vlasy musím říct, že už bych neměnila. A jaké máte zkušenosti s přírodními šampony vy? Nějaké tipy jaký vyzkoušet? Máte nějaké oblíbené nebo vás naopak nějaké zklamaly? Jsem zvědavá, tak sem s nimi!

 


Můj tip: pokud chcete dozvědět o přírodních šamponech víc, mrkněte na již v předchozím článku zmiňovaný článek Vlasy, ó vlasy! a pokud chcete vyzkoušet tuhé šampóny od různých značek, doporučuji eshop Mýdloteka U Tří lilií, kde najdete mýdla a šampóny od různých výrobců... 

22 komentářů:

  1. Já jsem věrná už dlouhou dobu šamponům od zelené větévky / Indivo. Mám ráda tento: https://www.fler.cz/zbozi-prodane/mydlovy-sampon-lopuch-preslicka-vlasy-amazonky-3503992 ale vyzkoušela jsem i elixír silného vlasu a také byl fajn. Ten z lanolinem mě zaujal, asi vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za tip, Aleno, Zelenou větévku mám také ráda a šampón jsem ještě nezkusila, tak bych to měla napravit!

      Vymazat
  2. Mě by nejvíc zajímalo, jak se objednat k Martině. Chci taky skvělej střih.

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych to hrozně chtěla vyzkoušet, ale myslím si, že ty moje platinový po tom nerozčešu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím, že je máš docela krátký, tak bych to zkusila, ta ledová voda pak dělá divy ;-) ale nejhorší je vydržet těch prvních pár týdnů než si vlasy zvyknou...

      Vymazat
  4. Mně se zalíbily mýdla z Mýdlárny u dvou koček a mýdlo Elixír silného vlasu mi vyhovuje asi nejvíce a vůbec mají super mýdla:))) Pěkný den, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že jste na stejné vlně, Kočky jsou prostě na špici!
      Ať nám to dobře mydlí!

      Vymazat
  5. Lenko, jsi úžasná sběratelka tuhých šampónů a fascinuje mě taktéž rozmanitost těch mýdlenek :). Krása nesmírná!
    Je neuvěřitelný, kolik lidí považuje Lush za přírodní kosmetiku, shodou okolností jsem včera zase vyváděla z omylu kamarádku, která si myslela, že to je příroda. No haha! Stačí projít kolem obchodu, žejo... Takhle to v lese ani na louce rozhodně nevoní, ani nevypadá...
    Mně ty tuhé šampóny zatím nějak nesedly, ale mám slabost pro Čarovný mlýn, tak to asi zase zkusím. Jinak jedu v mandlovém Alverde z DéeMka a jsem spokojená.
    Vlasům zdar, máš je fakt krásný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínám sbírat i ty mýdlenky, jsem si právě uvědomila, že vždycky když narazím na nějakou mýdlárnu hned koukám i do záložek mýdlenky :-D
      Jinak už mě ten Lush fakt začíná štvát, taky pořád někoho vyvádím, mají asi dobrý zavádějící marketing...
      A když už jsi dlouho na Alverde, tak už by to nemusel být takový drastický přechod...
      Držím vlasy! A díky!

      Vymazat
  6. Jsem na tom podobne, co se tyce ruznych
    druhu ozkousenych tuhych samponu a zatim nejvice jsem byla spokojena s Kasmirovymi vlasy od Carovneho mlyna, ale ten nejdokonalejsi stale hledam. Na prirodni tuhe sampony jsem prechazela, protoze me silene svedela pokozka hlavy. Tehdy se mi rychle ulevilo, ale po par letech se mi to s nekterymi prirodnimi tuhymi sampony zase vraci. Tak nevim jestli zacinam byt vetsi citlivka, nebo jsem zkousela neco co se tvari jako priroda, ale ve skutecnosti neni.. Kazdopadne dekuji za clanek. Mam ted roupy vyzkouset mydlarnu u dvou kocek, tak snad natrefim na sveho favorita tam ;) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě na tom baví, na kolik různých mýdláren a ručních mýdel jsem narazila a že si prakticky odkudkoliv můžu jako suvenýr nějaké přivézt... Zkuste Kočky, třeba se trefí! A některá mýdla se opravdu můžou jako přírodní jen zdát, viz ten Lush... Hodně zdaru!

      Vymazat
  7. Asi rok jedu na Elixíru silného vlasu a super. A líbí se mi, že je pokaždé trošku jiná várka. Hlavně vůní.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano! a ta vůně je prostě top, stejně jako Aloe Věra... závislost!

      Vymazat
  8. Ahoj, Leni. Díky tobě a výše popisovanému článku jsem objevila Mýdlárnu u dvou koček. Už jsem u nich objednala nespočet mýdel včetně mýdla na vlasy. Od té doby si myju vlasy jen mýdlem a velká spokojenost. Mýdla, jako ty, střídám. Ale takovou sbírku nemám. Mám ráda Havlíkovu přírodní apotéku. http://eshop.havlikovaapoteka.cz/ V současné době ani jinou kosmetiku nepoužívám a tak jsem objednala i jejich mýdlo na vlasy s kopřivou a vejcem. Občas použiji po umytí jejich bylinný ocet na vlasy. Ten mi taky vyhovuje. Tímto jim nemíním dělat reklamu. Myslím, že to nepotřebují, ale mohu doporučit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to mám radost, že jsem někoho přetáhla na mýdlovou šampónovou vlnu! strašně mě baví zkoušet nová a nová mýdla, ale k elixíru se vždycky vrátím... od Havlíka používám ranní masku, docela na mě funguje a hlavně miluju tu tymiánovou vůni po ránu, ale šampon jsem ještě nezkusila, dík za tip!

      Vymazat
  9. Ahoj Lenko! Já už tak dva roky používám jen bahno - tedy Moroccan Rhassoul clay - a taky už bych neměnila. Tak určitě vyzkoušej! Tvůj článek mě inspiroval vyzkoušet i tuhá mýdla na vlasy, tak díky! Karolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karolíno, díky za tip, určitě taky vyzkouším jíl, to mi ještě chybí do sbírky!

      Vymazat
  10. Dobrý den,
    já také zkouším lecos, poslední dobou se mi osvědčil https://www.fler.cz/zbozi/arganovy-regeneracni-sampon-tajemstvi-orientu-6131266 .. je trochu dražší, ale vydrží a myje parádně.
    Jinak, máte skvělé květinářství, syn si Vás oblíbil a už jsem od Vás dvakrát dostala dárek k narozeninám, letos to je tillandsii v aeráriu a strašně se divil, že znám :)
    hezký víkend, Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, přidávám si na šampónový TO DO list!
      A jsem moc ráda, že se Vám moje květinářství líbí, pozdravujte syna, vždycky mě potěší, když u mě nakupují i chlapy ;-)

      Vymazat
  11. Milá Lenko, tak už si pár dní myju vlasy zelenou řasou-lanolinem a jsem velmi spokojená. Vlasy se mi přestaly mastit do druhého dne, nemusím je kdovíjak upravovat, protože uschnou do použitelné formy samy. Děkuju moc, jsem hrozně ráda, protože už jsem si ani nemyslela, že bych z kruhu každodenního mytí mohla vůbec vyjít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to mám velkou radost, že jste zkusila a podařilo se! Já teď taky myju lanolínem s řasou a je fakt super a navíc miluju tu vůni!
      Tak doufám, že účinek nepoleví, kdyby ano, nevzdávejte se a zkuste střídat různé tuhé šampóny ;-)
      Vlasům zdar!

      Vymazat

Děkuji za komentáře!