12. prosince 2017

Nejkrásnější konvičky


Mám moc ráda věci, které se používají a jsou užitečné, ale zároveň když stojí na poličce, tak se na ně dobře kouká a dělají parádu. 



A přesně ten případ jsou konvičky na zalévání rostlin.
Jenže najděte v dnešní době plastové krásnou a funkční konvičku, kterou by byla radost používat a zároveň by dělala parádu jen tím že jí někam postavíte!



Mám doma hodně kytek, ale pořídit si k nim krásnou konvičku je prostě problém a pokud vyloučíte plast a Čínu, jste v koncích! Mám konvičky celkem 3, dovezla jsem si je různě z cest, protože tady v doma je nějakej konvičkovej bermudskej trojúhelník neboco...



Rozhodla jsem se ale, že to nevzdám. Pátrala jsem a pátrala, až jsem objevila přesně to, po čem moje oko a rostliny toužily - starou tradici výroby, kvalitu a nadčasový design, který se za 130 let prakticky nezměnil a přesto je naprosto aktuální. 

To je prosím konvička od britské firmy Haws. 









Firmu Haws založil v roce 1886 John Haws, když získal patent na výrobu konve na zalévání. Předělal původní francouzský design konve a vymyslel perfekteně vyváženou konev, s kterou se dobře zalévalo, ať už byla plná či poloprázdná. A přesně tyhle konve firma Haws vyrábí dodnes, výroba probíhá v jejich továrně v Birminghamu a proces výroby můžete omrknout tady:



No a protože se mě často někdo ptá na krásné konvičky, rozhodla jsem se, že je na čase přinést trochu té anglické důstojnosti pro naše české pokojovky a objednala první várku měděných konviček Haws pro Zahradu na niti.

Musím říct, že při vybalování jsem se úplně tetelila a konvičky vypadají ve skutečnosti ještě líp než na fotkách. Přijely v krásných krabičkách, takže můžou rovnou posloužit i jako krásný dárek pro nějakého kytkofila...




A aby toho nebylo málo, rovnou jsem objednala měděné i mosazné rozprašovače, které krásně ladí k měděné konvičce s mosaznou hubičkou...



Rozprašovače jsou celokovové a jsou strašně roztomilé!


Obojí najdete v zahradoniťovém eshopu nebo si je můžete přijít ohmatat naživo do Školské 7. A nemusíte se bát, že by se tyhle nástroje používáním časem nějak opotřebovaly! Měď i mosaz totiž časem získavají krásnou patinu, takže ještě vaše pravnoučata na vás budou při zalévání rostlin vzpomínat!


Čím je starší, tím je krásnější!


A čím doma zaléváte kytky vy?





6 komentářů:

  1. dobry vecer, konvicka je nadherna. Musim rict, ze xx let jsem hledala tu spravnou domaci konvicku. NIC. presne, jak jste psala - jen samy plastovy hnus, zabirajici spoustu mista. Az letos.... v Ikea... jsem ji nasla. Bila, plechova, s bambusovym drzakem. 2 litry obsah, uzka,krasne se vejde a ještě dela paradu. Nemit ji, tak verte, ze si koupim tu vasi:-) tak priste:-) krasne Vanoce, at se Vam dari, moc se mi vase Zahrada libi:-) Veronika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, vím přesně o jaké konvičce mluvíte, tak jsem jí měla v ruce, je moc hezká, ale nakonec jsem si jí nekoupila, protože jediné co mě na ní štve je to, že jí má úplně každý, asi prostě proto, že jiné hezké nejsou k nalezení a ikea je nejdostupnější...
      Tak krásné zalévání a ať se daří Vám i rostlinám!

      Vymazat
  2. Tak tomu říkám krásná konvička, ta se musí líbit i kytkám:)))) Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Konvička hezká, ale stále vyprodaná. Takže nic...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, jak je uvedeno u konviček i rozprašovačů na e-shopu, Haws má aktuálně kvůli nedostatku materiálu výpadek výroby. Nové zboží bude dle výrobce k dispozici až na konci tohoto roku. Nyní mám v nabídce ještě pár posledních kusů konviček ve smetanové a světle modré barvě. Děkuji za pochopení! LH

      Vymazat
  4. Dobrý den, jak je uvedeno u konviček i rozprašovačů na e-shopu, Haws má aktuálně kvůli nedostatku materiálu výpadek výroby. Nové zboží bude dle výrobce k dispozici až na konci tohoto roku. Nyní mám v nabídce ještě pár posledních kusů konviček ve smetanové a světle modré barvě. Děkuji za pochopení! LH

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!