28. června 2015

Divadelní salón republiky


V Hradci jsem byla naposledy na exkurzi po místních parcích a přírodních hřbitovech před spoustou lety a jsem ráda, že jsem se po delší době vrátila a zase trochu víc objevila, co je Hradec za krásný město. Docela dlouho jsem ho totiž měla v hlavě uložené jen jako přestupní stanici a dopravní uzel, kde se dost často ztratím při hledání hradecké dálnice...



Divadelní festival Open Air Program v Hradci Králové probíhá už 15. rokem. Koná se v Hradci celých deset dní a můžete tu vidět spousty různých divadel, divadelních spolků i muzikantů pod širým nebem i na krytých scénách a v šapitó.



cirkusové představení spolku Husí krky
Klicperovo divadlo

Nejsem zrovna fesťákový typ, ale tenhle městský způsob festivalu mě tedy oslovil mnohem víc než nějaké letištní a polní varianty. Nemusíte se totiž omezovat jen na program festivalu, ale můžete objevovat místní kavárny, parky, náplavku nebo si udělat tour po zdejších architektonických skvostech od Gočára a Kotěry. A možností je opravdu hodně... 
Muzeum východních Čech od Jana Kotěry
A my jsme to přesně tak pojali, představení jsme prokládali kavárnami a procházkami a musím říct, že i přes nepřející počasí to bylo moc fajn.

secesní elektrárna zvaná Hučák 

hradecká náplavka u Labe, sobota a nikde nikdo
Aperolová pauzička

Náměstí Jana Pavla II. a nový pivovar

moderně upravené Pivovarnické náměstí


Vrchlického sady na ostrohu soutoku Labe a Orlice


Škodovo sousoší Soutok Labe a Orlice

jediné, co Hradci dělá ostudu je to šílené parkoviště na Velkém náměstí

princezna Lada v růžové zahradě

restaurace Lokalis na Velkém náměstí nás překvapila svěží nabídkou krásně ozdobených jídel z lokálních surovin
v kavárně Na Kole mají zase výběr nejrůznějších káv a kromě pressa vám udělají u aeropress či vacuum pot


katedrála Sv. Ducha
stavili jsme se i pro místní vyhlášené čokolády do Jordi´s  (seasalt/kozomléčná/mléčná)
A zakončili jsme to autorský čtením z nové povídkové knihy Jiřího Hájíčka, Vzpomínky na jednu vesnickou tancovačku.



Hradec má pěkný i autobusový nádraží!

Přidávám ještě Vávrův Šumný Hradec Králové třeba vás naláká ještě trochu víc, stojí totiž za návštěvu i bez festivalu, je to přeci salón První republiky!    




P.s. Jízdenka na vlak z Prahy stojí 100Kč, nemohla jsem uvěřit!

4 komentáře:

  1. Ty brďo, to muzeum od Kotěry vypadá na té fotce jak architektura z filmu Amerika :).
    My včera byli v Plzni. Sice jsme neměli tak skvělý gastro zážitek, ale když pominu ten hrozný oběd, tak město vypadá moc pěkně :).

    OdpovědětVymazat
  2. To muzeum je prostě neuvěřitelný a je tam ještě mnohem víc pokladů... doporučuju k výletu!
    A Plzeň je teda taky super!

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem Vás na tom divadelňáku zahlídla! ;) Jsem ráda, že se Vám v Hradci líbilo....je to fajn město, i když trochu ospalé (pokud zrovna 10 dní nežije divadlem;).......Pěkné léto! katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jste na mě měla mávnout, ťukly bychom si kelímkem na zdraví!
      Ona i ta ospalost má občas něco do sebe, v Praze to člověk zažije maximálně tak o víkendu ve čtyři ráno cestou z flámu....
      Krásné léto i Vám!

      Vymazat

Děkuji za komentáře!