16. června 2014

Balkónová zahrada

Jak už jsem se zmínila v jednom ze svých dřívějších příspěvků, jsem zahradnice bez zahrady, a tak řádím pouze na našem žižkovském balkóně, z kterého se pomalu, ale jistě stává džungle.

Na jaře jsem zjistila, že se mým popínavkám daří tak dobře, že se vyšplhaly až k sousedům o patro výš, a tak jsem jim musela trochu přistřihnout křidélka. Jinak mám ale všechno pod kontrolou, fakt!



Jediné, co mě trochu mrzí je fakt, že náš balkón není vhodný pro pěstování rajčat a jahod, sluníčka si moc neužije, a tak mi dělajá radost aspoň to stínomilný kapradí a hortenzie a
břečťany. Šnytlík s bazalkou a meduňkou to naštěstí přežívají.

V poslední době se dost rozjelo městské zahradničení v podobě komunitních zahrad a dvorků, kde můžete mít svůj záhonek, pěstovat si a ještě se u toho komunitně vyžít, tak zvažuji jestli se někam nepřidat (přehledná mapa komunitních zahrad je třeba na Kokoze). Taky mě napadlo, že bych u nás na betonovém dvorku zřídila kompostér, zkusím to nadhodit na schůzi. Tajně doufám, že by se to někomu mohlo také zalíbit, ale vlastně kromě pár partají vůbec netuším, kdo u nás v domě bydlí. Kdo ví, třeba by se jednou na kompostér mohla navázat komunitní zahrada u nás na dvorku ;-) I když teď zrovna mám pocit, že to je opravdu bláhová představa ...

Na super nápad jak pěstovat na malém městském prostoru mě přivedla Radka. Potkaly jsme se na loňském ročníku Rozjezdů roku(více o tomto zážitku prosím zde), kde jsme si na bednách gratulovaly k vítězství. Se svými závěsnými kapsamy vyhrála druhé místo a dodneška jsme v kontaktu.

Radka šije naprosto profi ekologické kapsáře z mořské trávy a biomasy, které se zavěsí na balkónové zábradlí nebo kamkoliv jinam. Můžete je osázet jak zeleninou tak letničkami či trvalkami, prostě čím zrovna uznáte za vhodné. Vydrží několik sezón a pak je můžete s klidným srdcem hodit na ten kompost...



Jak to máte se zahradničením ve městě vy, pěstujete něco? Znáte komunitní zahrady nebo se dokonce nějakého takového projektu účastníte? 



p.s. závěsné balkónové kapsáře jsou teď k dostání i u mě v Zahradě na niti, kdybyste to chtěli zkusit. Více balkónové inspirace najdete třeba tady, zeleným balkónům zdar!

6 komentářů:

  1. S radostí zahradničím a ta horní fotka Radčiných kapsářů je z mé zelené terasy:-)). Letos v nich mám skalničky a vypadají krásně. Doporučuji!!! Radka aka Balkon nejen k nakousnuti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to gratuluji, naprosto ukázková balkónová zahrada! ještě nějaké foto těch skalniček by to chtělo! zahradničení zdar!

      Vymazat
  2. Já také vlastním balkonovou zahrádku, která mě moc baví! http://kamenurazu.blogspot.cz/2016/04/balkonove-pestovani-v-dubnu.html
    A jak to pak hezky vypadá z chodníku, když se to tam zelená ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Já toho pěstuji na balkóně hodně. Mám tam okrasné květiny, bylinky v truhlíkách, a keříčková rajčata v květináči a každý rok i nějaký experiment. Mám plný balkón různých rostlin. Je to pak fajn si tam sednout a být obklopen něčím zeleným. Koupila jsem si univerzální substrát ve kterém všechno pěstuji.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!