17. září 2013

Na zelené vertikální vlně

Jsem obdivovatelem rostlin, zvlášť když se dají někam pověsit, zavěsit či zaháknout. A tak zbožňuju tzv. vertikální zahrady, zahrady na stojato. 
Nejznámější jsou zelené stěny od Francouze Partica Blanca, najdete je po celém světě, spousta jich je k vidění v Paříži, možná už jste i nějakou viděli a ani o tom nevěděli. Trochu mě mrzelo, že jsem při návštěvě Paříže objevila jen jednu, čekala jsem, že natrefím na vícero, špatná příprava, no, ale určitě jsem v Paříži nebyla naposledy... 


budova Nadace Cartier

Jednu jsem objevila na pařížském letišti Charlese de Gaulla při cestě do Mexika, tak si vzpomeňte, až někam poletíte z Paříže! Je vidět, že je ještě čerstvá, rostliny se ještě nestihly přerůst a je krásně vidět organická vlnovka.


pařížské letiště ChDG


Člověk si hned něco takového představuje doma na stěně v obýváku. Údržba takové vertikální zahrady ale není jen tak, a tak je to záležitost náročná a nákladná, nic pro domácnost.


Na DesignBloku 2012 byl k vidění úžasný obraz z norského lišejníku i obraz z rostlinných epifytů. Na ceny se radši vůbec neptejte.

obraz z lišejníků, barevnost odpovídá reálu a je prý přírodní (!)


obraz s parožnatkou

Tak třeba se jednou objeví i nějaké jednoduché řešení, jak si pořídit vertikální zahradu domů aniž by to stálo bambilión...






1 komentář:

  1. Ty jo,
    tady se člověk ochytří ... :o)

    Všecko supr trupr krásné moc!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!